لینکدین

لینکدین 2023 ؛ استراتژی و ترفندهای بازاریابی

لینکدین یک شبکه اجتماعی پرطرفدار در حوزه اشتغال و کاریابی است که کاربران می‌توانند در آن تعامل کنند، نظرات خود را به اشتراک بگذارند، به صورت دیجیتال ارتباط برقرار کنند و پروفایل شغلی حرفه‌ای خود را تقویت کنند. علاوه بر این، لینکدین بیش از ۷۷۴ میلیون عضو در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه در سراسر جهان دارد.

روشاگرافیک: لینکدین به عنوان یک پلتفرم قدرتمند شبکه‌های اجتماعی به منظور ارتباط افراد حرفه‌ای‌ و کسب و کارها، تقویت هویت برند و بازاریابی بین کسب و کارها برای تبلیغ کالا و خدمات استفاده می‌شود. این باید بخشی از هر استراتژی جامع رسانه‌های اجتماعی باشد.
اگر بازاریابی در لینکدین درست و اصولی انجام شود می‌تواند راهی موثر برای افزایش شناخت کسب و کار شما باشد.

بازاریابی در لینکدین

بازاریابی در لینکدین به فرآیند استفاده از لینکدین برای تبلیغ یک فرد یا کسب و کار به منظور جلب توجه به پروفایل آنها اشاره دارد. کسب‌وکارها می‌توانند صفحات شرکت خود را در این پلتفرم ایجاد کنند و با هدف‌های زیر از آنها استفاده کنند :

  • ایجاد آگاهی از برند
  • اشتراک گذاری محتوا برای بالا بردن ترافیک سایت یا وبلاگ محصول
  • برقراری ارتباطات تجاری جدید و تقویت روابط تجاری موجود

این روش‌ها می‌توانند برای جلب توجه بیشتر به کسب و کار و در بهترین حالت، برای گرفتن بازخورد و لید باشند. اگر می‌خواهید از این مزایا استفاده کنید، اولین قدم ایجاد یک پروفایل کسب و کار در لینکدین است.

لینکدین همچنین امکانات اضافی دیگری را نیز ارائه می‌دهد که می‌توانید از آنها بهره‌برداری کنید؛ مانند گسترش شبکه‌ در لینکدین، تبلیغات لینکدین و صفحات Screen.

چرا لینکدین؟

لینکدین فرصت عظیمی برای رشد شبکه‌های حرفه‌ای و افزایش شناخت فردی و شرکتی ارائه می‌دهد. این پلتفرم هم‌اکنون بیش از ۷۷۴ میلیون کاربر دارد و در حال رشد است ، روندی که قرار است ادامه یابد.با این حال، حجم عظیم کاربران تنها دلیل جذابیت بازاریابی در لینکدین نیست. در زیر برخی از مزایای منحصر به فرد این پلتفرم حرفه‌ای ذکر شده است.

رهبری فکری

لینکدین باعث تمرکز کسب و کارها و افراد حرفه‌ای‌ می‌شود. این تمرکز باعث می‌شود فرد به طور مثال تمام مدارک و اسناد خود و حرفه خود را (مانند مدارک تحصیلی، گواهینامه‌های حرفه‌ای، جوایز شرکت)، در یک پلتفرم مشخص و به طور کاملا حرفه نمایش دهد که همین می‌تواند کسب کار و حرفه افراد را اعتبار دوچندان ببخشد. شما با این قبیل امکانات لینکدین می‌توانید خود را از یک فرد ناشناس تبدیل به یک فرد حرفه ای کرده و به عنوان یک حرفه ای ، بندتان را بشناسانید. حتی امکان این را دارید که محتواها و نظرات ارزشمند خود را در این پلتفرم در حیطه تخصص خود منتشر کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک شرکت حمل و نقل دارید. می‌توانید یک ویدئوی FAQ از مدیرعامل خود منتشر کنید که به سوالات متداول درباره این حوزه پاسخ می‌دهد. این کار شما را به عنوان یک “متخصص” در این حوزه نشان خواهد داد.

اتصال به مخاطبان هدف صحیح

بسیاری از کسب و کارها از لینکدین استفاده کرده‌اند که همین امر باعث ارتباطات  B2B (از کسب و کار به کسب و کار) بین کسب و کارها می‌شود که شبکه‌های اجتماعی دیگر نمی‌توانند به این صورت بین شغل‌ها ارتباط برقرار کنند.

به عنوان مثال، فرض کنید در صنعت خدمات مالی فعال هستید. با دنبال کردن و اتصال با شرکت‌های دیگر در این حوزه و پیوستن به گروه‌های مرتبط با خدمات مالی، می‌توانید مطمئن شوید که با جمعیت هدف صحیح ارتباط برقرار می‌کنید.

این به شما امکان می‌دهد تمرکز کرده و بر روی ارتباطاتی که بیشترین ارزش را برای کسب و کار شما دارند، تمرکز کنید و بنابراین نیازی نیست نگران هدر دادن زمان در شبکه‌سازی غیرمرتبط باشید.

آگاهی از برند

برند شما از جمله عواملی است که کسب و کار شما را از رقبای دیگر متمایز می‌کند. این برند سازی شامل عناصری مانند بیانیه ماموریت، ارزش‌های اصلی و اهداف کسب و کار است ؛ چیزهایی که شما را برجسته‌تر می‌کند.

شما می‌توانید برند خود را در لینکدین بولد کنید تا آگاهی همکاران خود را نسبت به برند خود افزایش دهید. راه‌های زیادی نیز برای انجام این کار وجود دارد؛ از به اشتراک‌گذاری محتوای منحصربه فرد درباره برند تا تبلیغات در لینکدین.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک شرکت دستیار مجازی هستید که به بازار آمریکا خدمات ارائه می‌دهد. مزیت فروش منحصربه‌فرد شما این است که دستیاران مجازی شما همگی در آمریکا مستقر هستند و زبان مادری خود را صحبت می‌کنند. می‌توانید یک تبلیغ لینکدین را با برجسته کردن این نکات اجرا کنید.

افزایش آگاهی از محصول و خدمات

علاوه بر افزایش شناخت برند شما، ممکن است آگاهی راجع به خدمات یا محصولات خاصی که کسب و کار شما ارائه می‌دهد نیز افزایش یابد. اگر شما در محصولات یا خدمات B2B (از کسب و کار به کسب و کار) تخصص دارید، لینکدین متخصص این کار است.

به عنوان مثال، فرض کنید شما نرم‌افزار حسابداری را برای شرکت‌های کوچک و متوسط ارائه می‌دهید. می‌توانید از لینکدین برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره محصولات خود استفاده کنید و با پیوستن به گروه‌هایی که بر  SMEها (شرکت‌های کوچک و متوسط اندازه) متمرکز هستند و اجرای تبلیغات مرتبط، می‌توانید دسترسی خود را گسترش دهید.

چگونگی راه‌اندازی صفحه کسب‌وکار در لینکدین

آماده‌اید تا از قدرت لینکدین برای کسب و کار خود بهره‌برداری کنید؟ اولین قدم ایجاد یک صفحه کسب‌وکار در لینکدین است:

صفحه کسب و کار در لینکدین با صفحه کاربری فردی متفاوت است. این صفحه اطلاعات مربوط به شرکت را ارائه می‌دهد. ایجاد یک صفحه رایگان است. با این حال، به یک ایمیل شرکتی و نام شرکت نیاز خواهید داشت.

برای ایجاد صفحه خود، چند مرحله را دنبال کنید. ابتدا به صفحه لینکدین خود بروید. در بالا سمت راست، روی “work” کلیک کنید. سپس به پایین صفحه بروید و روی ” Create a company page ” کلیک کنید. اگر حساب لینکدین ندارید، می‌توانید رایگان یک حساب ایجاد کنید. سپس به طور خودکار مدیر صفحه خواهید شد (بعدها می‌توانید دیگران را نیز در صفحه سازمان خود به عنوان مدیر تعیین کنید).

  • دسته‌بندی مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید
  • سپس از شما خواسته می‌شود دسته‌بندی کسب و کار خود را انتخاب کنید. گزینه‌ها عبارتند از:
  •  کسب و کار کوچک با کمتر از 200 نفر کارمند
  •  کسب و کار متوسط یا بزرگ با بیش از 200 نفر کارمند
  •  موسسه آموزشی
  •  صفحه نمایش (از این گزینه فقط در صورتی استفاده کنید که قبلاً یک صفحه شرکت/کسب و کار داشته‌اید و این صفحه به عنوان یک صفحه فرعی برای آن صفحه استفاده خواهد شد)

پر کردن جزئیات صفحه

   با انجام این کار، از شما خواسته می‌شود تا جزئیات خاص صفحه کسب و کار/شرکت خود را تکمیل کنید. اطلاعات زیر را وارد کنید:

  • نام کسب و کار: از نامی برای کسب و کار خود استفاده کنید که در صفحات بازاریابی شما نمایش داده می‌شود تا شناخت برند آسان شود.
  •  URL :  تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه آدرسی به صورت عمومی برای صفحه کسب و کار لینکدین شما نمایش داده ‌شود. به طور منطقی، احتمالاً باید منطبق با نام شرکت شما باشد تا به آسانی پیدا شوید.
  • وب‌سایت: لینکی به وب‌سایت کسب و کار خود دهید (اطمینان حاصل کنید که صحیح است). این لینک در صفحه شما نمایش داده می‌شود و می‌تواند یک راه عالی برای جلب ترافیک به پلتفرم شما و تولید سرنخ‌ها باشد.
  • اندازه شرکت: تعداد کارمندان را مشخص کنید. این به مردم این امکان را می‌دهد تا به سرعت ببینند شرکت شما چقدر بزرگ است.
  • نوع شرکت: اینجاست که شما نوع حقوقی شرکت خود را مشخص می‌کنید (مانند مالکیت تنها، شرکت، شرکت با مسئولیت محدود …). مطمئن شوید که گزینه‌ای را انتخاب کنید که وضعیت حقوقی شما را بازتاب دهد. اگر کسب و کار شما شخصی و فریلنسری است این گزینه را خالی بگذارید.
  • در فیلد بعدی از شما خواسته می‌شود برای صفحه شرکت خود، دسته‌بندی کلی کسب و کار را انتخاب کنید. این گزینه‌ها عبارتند از:
  • مشاوره
  • حمل و نقل
  • خدمات بازاریابی
  • تبلیغات
  • محصولات نساجی
  • مراقبت‌های بهداشتی
  • بیوتکنولوژی
  • بازی‌های کامپیوتری
  • مالی
  • بانکداری
  • خودروسازی
  • کالاهای لوکس
  • ارتباطات رادیویی
  • نرم‌افزار کامپیوتری
  • و …

 افزودن لوگو و شعار شرکت

اضافه کردن این عناصر بسیار مهم است، زیرا نمایانگر شاخص برند شما هستند. لوگو و شعار اختصاصی کمک می‌کنند تا برند شما قابل یادآوری و شناسایی باشد.

به عنوان مثال، به یک برند قوی مانند مک‌دونالدز فکر کنید. این شرکت معروف هم با لوگوی خود (تیرهای طلایی) شناخته می‌شود و هم با شعار خود “I’m Lovin’ It” .

لینکدین

 ارائه جزئیات بیشتر از کسب و کار

  در قسمت بعدی شما می‌توانید جزئیات بیشتری از کسب و کار خود اضافه کنید که می‌تواند به شخصی سازی برند و صفحه شما کمک کند و به مشتریان بالقوه شفافیت بیشتری درباره کسب و کار شما بدهد. از این فرصت بهره ببرید و تا جایی که ممکن است جزئیات بیشتری را اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که هر کسی که صفحه شرکت شما را می‌بیند، تصویر جامع و صحیحی از هویت و خدمات شما داشته باشد.

 

نکات حیاتی برای اضافه کردن توضیحات برند

  • توضیحات شرکت: حتما به طور خلاصه بیان کنید که شرکت شما چه کار می‌کند و چه چیزی آن را منحصر به فرد می‌سازد.
  • مکان: شرکت‌های دیگر در مکان‌های دیگر ممکن است نامی مشابه شرکت شما داشته باشند. یک مکان مشخص کنید تا ابهام را کاهش دهید و به یونیک کردن صفحه خود کمک کنید.
  • هشتگ: افزودن یک هشتگ اختصاصی به شما اجازه می‌دهد اصطلاحات کلیدی مرتبط با شرکت خود را برجسته کنید. حتما هشتگ اختصاصی خود را که در پلتفرم‌های دیگر و رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، اینجا اضافه کنید.
  • عکس کاور: یک عکس کاور اضافه کنید تا صفحه شما جذابیت بصری بیشتری داشته باشد. این تصویر باید با برند شما همخوانی داشته باشد. صفحات شرکتی معمولا از همه چیز، از تصاویر تیم تا تصاویر محصولاتشان، برای عکس کاور استفاده می‌کنند.
  • دکمه‌ها: همچنین، شما می‌توانید گزینه‌های call to action  را به صفحه لینکدین شرکت خود اضافه کنید تا افراد را از صفحه لینکدین به کسب‌وکارتان هدایت کنید. گزینه‌های call to action شامل پیام‌هایی مانند “بازدید از وبسایت”، “عضویت”، “بیشتر بدانید” و “تماس بگیرید” هستند.

نکات مهم برای موفقیت و استراتژی بازاریابی در لینکدین

تنها ایجاد یک صفحه کسب‌وکار در لینکدین و انتظار داشتن از آن بهره‌وری کنید، کافی نیست. صفحه را مدیریت کنید، با محتوا پر کنید و از آن برای فعالیت در تمام شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

پروفایل لینکدین خود را بهینه کنید

تکمیل تمام اطلاعات هنگام ایجاد صفحه کسب و کار لینکدین (همانطور که در بالا توضیح داده شده است) اولین مرحله در بهینه‌سازی آن است. مطمئن شوید که در همه فیلدها اطلاعات کافی و با کیفیت بالا ارائه می‌دهید.

این کار باعث می‌شود که افراد تمام اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را برای تشخیص مسیر ارتباطی خود در اختیار داشته باشند. سپس به راحتی می‌توانید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و ترافیک مرتبط را به صفحه خود جذب کنید. بهینه‌سازی پروفایل شما همچنین می‌تواند به ایجاد ظاهری حرفه‌ای‌تر کمک کند. به عنوان مثال، هنگام پر کردن اطلاعات شرکت، صرفاً بگویید چه کار می‌کنید و حتما تاکید کنید که چه چیزی شرکت شما را از دیگران در این حوزه متمایز می‌کند. علاوه بر این، هنگام افزودن تصاویر (مانند لوگو یا عکس کاور)، مطمئن شوید که کیفیت آن‌ها بالا باشد.

علاوه بر این، در نظر داشته باشید که صفحه کسب و کار خود را برای موتورهای جست‌وجو بهینه کنید. کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود (مانند “اجاره ماشین در نیویورک”) را شناسایی کنید. استفاده از آن‌ها در سایر بخش‌ها، مانند توضیحات شرکت، یکی از روش‌های معمول بهینه‌سازی موتورهای جست‌و‌جو است.

تعیین مخاطبان هدف

لینکدین نوعی منحصر به فرد از شبکه‌های اجتماعی است که برای هدف‌گیری حرفه‌ای‌ها و مخاطبان B2B بسیار مناسب است. با این حال، مهم است که این پلتفرم بزرگ را به کسب و کارها و افراد حرفه ای که با شما مرتبط هستند، محدود کنید. در غیر این صورت، افرادی که علاقه‌ای به کسب و کار شما ندارند، به صفحه شما سر می‌زنند و به سرعت آن را ترک می‌کنند.

تعریف دقیق گروه هدف به شما امکان می‌دهد صفحه شرکت خود را به‌منظور به بهینه‌ترین حالت ممکن برنامه‌ریزی کنید. به عنوان مثال، اگر شما نرم‌افزار حسابداری را در شهر نیویورک به فروش می‌رسانید، می‌توانید حسابرسان حرفه‌ای در ساحل شرقی را هدف بگیرید.

لینکدین به شما امکان هدف‌گیری راحت را می‌دهد. به همه جزئیاتی که باید در پروفایل خود پر کنید، توجه کنید. تقریباً همه لینکدینی‌ها باید همین کار را انجام داده باشند! به این ترتیب، شما می‌توانید ارتباطات و تعاملات خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی، اندازه شرکت، صنعت و… هدف‌گیری کنید. به عنوان مثال، فرض کنید شرکت شما خدمات کیترینگ شرکتی محلی برای شرکت‌های بزرگ ارائه می‌دهد. شما می‌توانید بر اساس اندازه و ظرفیت آشپزخانه خود، شرکت‌های منطقه را جست‌وجو کنید.

ایجاد یک تقویم محتوایی

منتشر کردن محتوا به طور منظم می‌تواند به تقویت تصویر شما به عنوان یک برند معتبر در این پلتفرم کمک کند. ایجاد یک تقویم بازاریابی محتوا به صورت منظم و قابل اجرا می‌تواند مفید باشد. به عنوان مثال، اگر شما یک کلینیک دندانپزشکی را اداره می‌کنید، ممکن است در روز جهانی سلامت دهان، نکات قابل اجرا برای بهبود سلامت دندان را به اشتراک بگذارید.

انتشار محتوا در مناسبت‌های مختلف جهانی، ملی، ورزشی و… (البته با ایجاد ارتباط با برند و کسب و کار خود) بسیار به ایجاد بازخورد و حتی گرفتن Call to Action کمک خواهد کرد. همچنین حتما نظرات خود را درباره محتواهای دیگران زیر پست آنها بنویسید. این خود باعث ایجاد ارتباطات قوی تر در حوزه کاری شما خواهد شد.

انتشار محتوای مناسب به صورت مداوم

متعهد بودن به یک تقویم محتوا به شما کمک می‌کند تا به طور منظم محتوا منتشر کنید. شما دقیقاً می‌دانید چه محتوایی را باید منتشر کنید، کی باید آن را منتشر کنید و از چه هشتگ‌هایی استفاده کنید. اگر تخصص و زمانی برای ایجاد یک تقویم محتوایی ندارید، می‌توانید از یک شخص حرفه‌ای در مدیریت رسانه‌های اجتماعی بخواهید تا برای شما یک تقویم تهیه کند.

همه محتوای شما باید سه مورد را برآورده کند. اول، باید با برند شما مرتبط باشد. دوم، باید با برند شما صحبت کند. سوم، باید ارزش افزوده‌ای به افرادی که آن را می‌بینند، ارائه دهد. اما این مورد زمانی تحقق می‌یابد که شما خارج از محدودیت‌های فکری خود، فکر و عمل کنید. به عنوان مثال یک کلینیک دندانپزشکی را در نظر بگیرید.

شما و همکارانتان می‌توانید به طور مثال در روز ملی قلب و بیماری‌های قلبی، رنگ قرمز بپوشید که توجه مراجعان را به بیماری قلب جلب ‌کند. شاید بپرسید این موضوع چه ارتباطی با دندان دارد؟ بیماری‌های لثه به افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلب مرتبط است. با این کار غیرمنتظره، شما به مخاطبان خود اطلاعات ارزشمندی درباره قلب ارائه می‌دهید و تخصص خود را برجسته می‌کنید. علاوه بر این، می‌توانید نکات قابل اجرا در مراقبت از لثه به جهت جلوگیری از بیماری‌های قلبی را ارائه دهید تا محتوای شما مفید باشد.

ایجاد پست‌های ویدئویی یا تصویری

محتوای بازاریابی لینکدین شما نباید لزوما نوشتاری باشد. در واقع، بهتر است محتوای تصویری مانند ویدئوها یا تصاویر را تولید و استفاده کنید تا بیشتر جذاب باشد و جلب توجه کند.

تصاویر می‌توانند شامل عکس‌ها و اطلاعات مفید نموداری باشند. به عنوان مثال، ممکن است مثال‌های ویدئویی شامل پرسش‌های متداول، مصاحبه با مدیرعامل شرکت شما یا آموزش‌های کاربردی برای محصولی که ارائه می‌دهید باشد. فرمت ویدئو بستگی به کار شما دارد.

از فراخوان‌های عملی و واضح استفاده کنید

اگر خاطرتان باشد زمانی که صفحه لینکدین خود را راه‌اندازی می‌کردید، امکان طراحی دکمه‌هایCTA  را داشتید که با استفاده از آنها، افرادی که صفحه‌ شما را بازدید می‌کنند را وادار به انجام اقدام خاصی درباره صفحه خود می‌کنید.

به خاطر داشته باشید که CTAها برای مخاطبانتان جذاب و مفید باشد. مردم دوست ندارند احساس کنند که می‌خواهید به آنها جنسی را بفروشید یا خدمتی را به زور ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر یک مقاله آموزشی برای مخاطبان خود می‌نویسید در انتهای مقاله یک دکمه برای دانلود PDF مطلب یا فایل‌های مرتبط با آن مطلب قرار دهید.

محتوای آماری برای جلب توجه

مردم عاشق حقایق و ارقام هستند. آمار و درصدها، اطلاعاتی سریع، آسان، قابل درک و جذاب فراهم می‌کنند که مردم می‌توانند به سرعت آن را درک کنند. در فضای رسانه‌های اجتماعی که مردم به سرعت در آن حرکت می‌کنند، این روشی خوب است برای جلب توجه افراد و مخاطبانتان.

هر زمان که امکان‌پذیر باشد، محتوای خود را با حقایق، ارقام، نظرسنجی‌ها، نتایج مطالعات و سایر داده‌های قابل تأیید ارتقا دهید. همچنین می‌توانید از این داده‌ها برای طراحی اینفوگرافیک‌های جذاب برای جلب مخاطب استفاده کنید.

تبلیغات لینکدین را امتحان کنید

اگر می‌خواهید به شیوه‌ مستقیم به تبلیغ شرکت خود در لینکدین بپردازید، از تبلیغات لینکدین استفاده کنید. تبلیغات به این دلیل مفید هستند که به شما امکان می‌دهند مستقیما به مخاطبان هدف متصل شوید، زیرا آگهی‌های شما به طور مستقیم به افراد مرتبط نمایش داده می‌شوند و دیگر نیازی ندارید منتظر باشید تا آن‌ها صفحه شرکت شما را پیدا کنند. 

تبلیغات مستقیم به شما امکان می‌دهد تا به افراد خارج از شبکه‌ مستقیم خود دسترسی پیدا کنید و فرصت آشنایی آنها با کسب و کار خود را بدهید و در نتیجه شبکه خود را کامل کنید. حتی ممکن است این کار منجر به تبدیل مخاطبان شما به مشتری شود.

انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد: از جمله تبلیغات پویا، محتوای حمایتی، تبلیغات پیام و تبلیغات متنی.

برای استفاده از تبلیغات لینکدین، باید یک کمپین برای خود ایجاد کنید. از طریق صفحه کمپین خود، می‌توانید بودجه انتخاب کنید، اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید (به عنوان مثال، نمایش نسبت به کلیک‌ها) و زمان‌بندی برای کمپینتان تعیین کنید.

استفاده از Increased activity در لینکدین

اگر یک محتوای برجسته دارید که فکر می‌کنید باید بیشتر روی آن مانور دهید ، از Increased activity در لینکدین استفاده کنید. این به شما امکان می‌دهد محتوا را تقویت کرده و به تعداد بیشتری از افراد دسترسی پیدا کنید. وقتی یک پست را در حالت Increased activity منتشر می‌کنید، یک کمپین جدید در صفحه مدیریت کمپین شما ایجاد می‌شود.

از Screens بهره ببرید

با راه‌اندازی صفحه شرکت لینکدین خود، شما همچنین قابلیت ایجاد Screens را دارید. این صفحات هدفمند، زیرمجموعه‌هایی از صفحه اصلی شما هستند. آن‌ها می‌توانند برای بولد کردن کمپین‌ها، محتوا یا برنامه‌های خاص استفاده شوند.

به عنوان مثال، فرض کنید یک محصول جدید در حال تولید است. می‌توانید یک Screens ایجاد کنید تا محتوا درباره آن را با دنبال کنندگان لینکدین خود به اشتراک بگذارید. این روشی خوب برای گسترش شبکه شما است، زیرا Screens به افرادی دنبال کننده شما نباشند نیز نشان داده می‌شوند.

اضافه کردن آگهی‌های شغلی جدید

از لینکدین برای استخدام افراد موردنظر خود نیز می‌توانید استفاده کنید. حتماً باید آگهی شغلی خود را به طور خاص در صفحه شغل‌های لینکدین قرار دهید. این کار راهی عالی‌ برای تثبیت برند شما در فضای آنلاین است. به این دلیل که آگهی‌های شغلی نمایانگر فرهنگ شرکت شما هستند.

یک آگهی شغلی نباید فقط شامل موارد اساسی مانند عنوان و توضیحات شغل باشد. بلکه می‌تواند توضیح کامل خدمات یا محصولات شرکت شما را از طریق متن استفاده شده (به عنوان مثال، از یک سبک غیررسمی) و اطلاعاتی که در آن گنجانده شده است منتقل کند.

همچنین می‌توانید به طور مستقیم به سراغ دنبال‌کنندگان خود بروید و آن‌ها را به خواندن آگهی شغلی خود دعوت کنید و آن را با شبکه گسترده آن‌ها به اشتراک بگذارید.

استفاده از مقالات و اخبار شرکت برای افزایش درگیری مخاطبان

احتمالاً شرکت یا برند شما به غیر از لینکدین مثلا در سایت خودتان یا سایت‌های مرتبط و شبکه های اجتماعی نیز فعالیت مجازی و آنلاین دارد. اگر این‌طور است حتماً باید از این نوع محتوا استفاده کرده و آن‌ها را در لینکدین به اشتراک بگذارید.

این به شما امکان می‌دهد تا از هر قطعه محتوایی که ایجاد می‌کنید، بهره ببرید. همچنین می‌تواند درگیری در سایر پلتفرم‌های محتوا را افزایش دهد. به عنوان مثال، اگر یک سایت خبری یک مقاله را با اشاره به شرکت شما منتشر کند، می‌توانید افراد را تشویق کنید تا آن را بررسی کنند.

لینکدین

با مدیران شرکت‌ها و برندهای مرتبط در ارتباط باشید

بسیاری از رهبران کسب و کار و شرکت‌های برجسته در لینکدین عضو هستند. این به شما امکان دسترسی به پتانسیلی را می‌دهد که در سایر شبکه‌های اجتماعی به سختی پیدا خواهید کرد. اگر ارتباط مشترکی  با آنها داشته باشید یا در یک گروه مشترک با کسی باشید، می‌توانید از این نقطه اتصال برای معرفی خود از طریق InMail استفاده کنید. همچنین، اگر عضو ویژه هستید، می‌توانید از شبکه پروفایل‌های باز جهت دسترسی به دیگر صاحبان حساب‌های ویژه استفاده کنید.

در هنگام ارسال پیام به رهبران پرکار، بهتر است هدف خود را بیان کرده و از ابتدا واضح باشید. زمان گرانبهاست! به عنوان مثال، می‌توانید آن‌ها را به شرکت در وبینار خود دعوت کنید یا از آنها بخواهید برای وبلاگ شرکتتان مطلب مهمی بنویسند. اگر بتوانید آمار و ارقامی از شرکت خود ارائه دهید، معرفی شرکت شما بسیار جذاب تر خواهد شد. (برای مثال، تعداد خوانندگان ماهانه وبلاگ).

از Approvals  لینکدین استفاده کنید

Approvals  لینکدین به افراد اجازه می‌دهد تا خدمات شما را با انتخاب آن‌ها از لیستی که فراهم شده است، ببینند. یک Approvals  در واقع مانند یک توصیه است، اما برای یک مهارت خاص (اگرچه افراد می‌توانند شما را برای مهارت‌های متعددی ” approve ” کنند).

Approvals  می‌توانند به وضوح نوع دقیقی از خدماتی که شرکت شما ارائه می‌دهد را روشن کنند. افراد می‌توانند شما را برای مهارت‌های مختلف، از نوشتن تا طراحی داخلی، تایید کنند. همچنین می‌توانید دیگران را تایید کنید و مرجعی سریع برای گسترش شبکه آن‌ها شوید.

مشاهده مشاهده‌کنندگان پروفایل

یکی از مزایای منحصر به فرد لینکدین این است که به شما امکان می‌دهد بدانید چه کسی به پروفایل شما نگاه کرده است. از این ویژگی بهره ببرید! این اطلاعات برای شما بینش مستقیمی درباره مخاطبانتان فراهم می‌کند و نشان می‌دهد که چه کسانی به شرکت شما علاقه‌مند هستند.

برای دسترسی به این ویژگی، روی آیکون “me” در بالای صفحه اصلی لینکدین کلیک کنید و سپس بر روی ” View profile” کلیک کنید. سپس می‌توانید قسمت ” Who has viewed our profile?” را در پیشخوان اطلاعات مشاهده کنید. 

از گروه‌های لینکدین استفاده کنید

گروه‌های لینکدین گروه‌های مجازی هستند که درباره موضوعات خاصی تمرکز دارند. می‌توانید به گروه‌ها بپیوندید تا لیست ارتباطات خود را گسترش دهید، دانش خود را به اشتراک بگذارید و آگاهی از برند خود را افزایش دهید.

گروه‌ها همچنین راه بسیار خوبی برای یادگیری از دیگران در حوزه کاری شما هستند. شما می‌توانید این کار را با به اشتراک گذاری محتوای مفید و پر از اطلاعات در گروه‌ها انجام دهید. همچنین می‌توانید گروه لینکدین خود را درباره موضوعی که در آن کارشناس هستید، ایجاد کنید.

لینکدین

اطلاعات لینکدین خود را در توییتر و فیسبوک به اشتراک بگذارید

برای هر نوع رسانه اجتماعی، ترکیب و به اشتراک‌گذاری اهمیت دارد. این به شما امکان می‌دهد ارتباطات خود را در تمام پلتفرم‌هایتان افزایش دهید. بیشتر مردم در تمام رسانه‌های اجتماعی حضور ندارند و به جای آن، ترجیح می‌دهند چندین حساب فعال داشته باشند. ارائه اطلاعات رسانه‌های اجتماعی خود، به دیگران اجازه می‌دهد تا در پلتفرمی که برایشان راحت‌تر است و بیشتر از آن استفاده می‌کنند، با شما ارتباط برقرار کنند. همچنین کمک می‌کند تا دنبال‌کنندگان از این پلتفرم‌ها به پروفایل لینکدین شما هدایت شوند.
حتی می‌توانید نام کاربری توییتر خود را به پروفایل لینکدین خود اضافه کنید تا به راحتی بتوانید به‌روزرسانی‌ها را در پلتفرم‌های دیگر به اشتراک بگذارید. این به شما امکان می‌دهد تا اتصالات لینکدین خود را به توییتر هدایت کنید.

بررسی آمار لینکدین

یکی از قابلیت‌های جالب و کارآ در بازاریابی لینکدین این است که قابل اندازه‌گیری است. آشنایی با ابزارهای گزارش‌دهی لینکدین و آمار صفحه به‌طور دقیق، به شما امکان می‌دهد درباره بازدیدکنندگان و دنبال‌کنندگان مطلع شوید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک تبلیغ لینکدین اجرا می‌کنید. شما می‌توانید عملکرد آن را بر اساس شاخص‌های کلیدی مانند کلیک‌ها، نمایش‌ها و فعالیت‌های اجتماعی تجزیه و تحلیل کنید. سپس می‌توانید ببینید کدام تبلیغات بهتر عمل کرده‌اند و کدامیک‌ها ناکام بوده‌اند و از این اطلاعات برای ساختاردهی بهتر تبلیغات آینده استفاده کنید. قبل از شروع، تصمیم بگیرید که کدام شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) را می‌خواهید اندازه‌گیری کنید. یکی از بزرگترین اشتباهات در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی عدم تعیین KPI‌ها در ابتدا است. تعیین آن‌ها به شما امکان می‌دهد به طور دقیق و پیوسته اندازه‌گیری کنید.

بهبود محتوا و تلاش‌های بازاریابی

محتوا و استراتژی بازاریابی لینکدین شما ثابت نیستند. آن‌ها با تغییرات کسب و کار شما و تغییرات روند، تغییر خواهند کرد. بازاریابی یک حوزه پویا و پیوسته در حال تحول است و باقی ماندن در جریان ممکن است سخت باشد، به خصوص اگر این حوزه تخصص شما نباشد.

چگونه می‌توانید در جریان آخرین به‌روزرسانی‌ها درباره کار یا خدمات خود قرار بگیرید؟ ابتدا به چیزی که دیگران در صنعت شما انجام می‌دهند دقت کنید. همچنین می‌توانید در خبرنامه‌های بازاریابی مشترک شوید یا از بازاریابان آنلاین حرفه‌ای کمک بگیرید. در نهایت، استخدام یک مشاور بازاریابی می‌تواند مفید باشد تا از جدیدترین روندهای بازاریابی لینکدین آگاه شوید.

نتیجه‌گیری

همانطور که دیدید، راه‌های زیادی برای بهره‌برداری از لینکدین برای تقویت برند کسب‌وکار شما و گسترش شبکه ارتباطی‌تان وجود دارد. فرصت‌هایی که لینکدین مارکتینگ ارائه می‌دهد را به دلایل واهی مانند عدم زمان یا منابع کافی از دست ندهید.

اگر دانش یا زمان کافی برای اجرای لینکدین مارکتینگ ندارید، در نظر داشته باشید که کار را به یک لینکدین مارکتر حرفه‌ای بسپارید.شما می‌توانید یک تیم کامل برای ایجاد لینکدین مارکتینگ موثر و شناساندن برندتان به افراد هم صنف خودتان تشکیل دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من