گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن(بازی‌سازی) پل بهبود بازاریابی (قسمت دوم)

گیمیفیکیشن خود را تبلیغ کنید

نشر دادن، کلید موفقیت هر مدل بازاریابی است. اگر می‌خواهید مخاطبان گسترده‌تری را با محتوای گیمیفیکیشن خود درگیر کنید، باید به طور کامل در گسترش دادن آن تلاش کنید.

باید بهترین روش برای تبلیغ کمپین گیمیفیکیشن خود و جایی که احتمال بیشتری برای رسیدن به مخاطبانتان وجود دارد را مدنظر قرار دهید. از انواع رسانه‌های اجتماعی خصوصا فیسبوک غافل نشوید، بدون توجه به کسب و کار خود.

فیسبوک تعداد زیادی کاربر دارد، بنابراین شما تقریباً همه گروه‌های جمعیتی را در دسترس دارید. همچنین فیسبوک ویژگی‌هایی مانند صفحات کسب و کار و کانال تبلیغاتی دارد که به شما امکان تبلیغ با دقت بالا را می‌دهد. به همین دلیل، فیسبوک باید در بالای لیست شما از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی باشد که محتوای خود را در آن بازاریابی می‌کنید.

می‌توانید بر اساس رفتار و ترجیحات مخاطبانتان، سایر پلتفرم‌ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر فروشگاه آنلاینی هستید که لباس‌های زنانه می‌فروشید، علاوه بر فیسبوک، مخاطبانتان را در اینستاگرام و پینترست نیز پیدا خواهید کرد.

بازاریابی ایمیلی هم یک راه دیگر است که می‌توانید از آن برای دعوت مشتریان خود به شرکت در بازی جدیدتان استفاده کنید. ترویج کمپین گیمیفیکیشن شما شاید بخشی کوچک از گیمیفیکیشن باشد، اما اگر می‌خواهید از آن بهترین نتیجه را بگیرید، نباید آن را نادیده بگیرید.

نمونه‌هایی از گیمیفیکیشن در شاپیفای و بازاریابی

به جز بازاریابی، گیمیفیکیشن حضور موفقیت‌آمیزی در حوزه‌های دیگر نیز داشته است، از جمله آموزش و عملکرد کارکنان. بنابراین، حتما درباره‌ی آن در زمینه‌های دیگر هم شنیده‌اید. با این حال، از آنجایی که تمرکز ما بر روی بازاریابی است، سه نمونه را در زیر می‌اوریم تا به شما نشان دهیم چگونه می‌توانید گیمیفیکیشن را در کسب و کار خود اعمال کنید.

بازی Falling Gift: بهترین اپلیکیشن گیمیفیکیشن در شاپیفای بازی Falling Gift  است. این بازی یک فناوری نوآورانه است که در آدوریک توسعه یافته تا به شما امکان دهد تجربه مرور وب سایت بازدیدکنندگان خود را به بازی تبدیل کنید.

 در این بازی، پس از ورود بازدیدکننده به وب سایت شما،  ابتدا، پاپ‌آپی ظاهر می‌شود، معمولاً کمتر از 30 ثانیه با توجه به تنظیمات شما. این پاپ‌آپ ممکن است تمام صفحه یا نیم صفحه باشد. در پاپ‌آپ، کاربر بالن‌هایی را که از بالا سقوط می‌کنند مشاهده می‌کند و سپس خواسته می‌شود ایمیل خود را وارد کند (اینجاست که پس از برنده شدن، کد تخفیف به آنجا ارسال می‌شود).

تنها کاری که کاربر باید انجام دهد، کلیک بر روی بالن‌های سقوط‌کننده است تا هدایای درون بالن‌ها آشکار شود. بسته به تنظیماتی که برای سیستم انجام داده‌اید، مشتریان ممکن است برای برنده شدن چندین بار تلاش کنند تا یک کوپن به دست بیاورند.  راه‌اندازی بازی falling gift ، به لطف ویرایشگر قدرتمند و رابط کاربری راحت ، بسیار ساده است.

بازی Spin-to-win Coupon Wheels: این بازی که به عنوان چرخ شانس، چرخ تخفیف یا چرخ شانس نیز شناخته می‌شود، یک چرخ گیمیفیکیشن شده است که می‌توانید آن را به کمپین‌های پاپ‌آپ، نوارهای شناور و… اضافه کنید.

Spin-to-win Coupon Wheels ، به کاربران با کوپن‌هایی که می‌توانند فقط در وبسایت شما استفاده کنند، پاداش می‌دهد. کاربر با وارد کردن آدرس ایمیل خود در فضای ارائه شده، بازی را شروع می‌کند. اینجاست که کوپن برنده شده به ایمیلش ارسال می‌شود.

پس از آن در لحظه‌ای که کاربر دکمه “چرخاندن چرخ” را کلیک می‌کند، چرخ، همانطور که احتمالاً حدس زده‌اید، شروع به چرخیدن می‌کند. پس از گذشت زمان کوتاهی، چرخاندن متوقف می‌شود و نشانگر چرخ بر روی یک مقدار تصادفی، مثلاً 30درصد تخفیف، قرار می‌گیرد. این بدان معناست که کاربر یک تخفیف 30درصدی برنده شده است. اما اگر کاربر بدشانس باشد، نشانگر بر روی “خیلی نزدیک” قرار می‌گیرد که به معنای برنده نشدن است.

اضافه کردن Spin-to-win Coupon Wheels به تبلیغات معمولی مانند پاپ‌آپ‌ها و نوارهای شناور، هیجان زیادی به یک کمپین اضافه می‌کند. شما باید آن را امتحان کنید تا ببینید چگونه نرخ تبدیل شما را تغییر می‌دهد.

این بازی می‌تواند نرخ ترک سبد خرید را به طور قابل توجهی کاهش دهد و سرنخ‌های جدیدی برای کسب و کار شما ایجاد کند. برای دریافت این بازی برای سایت خود، به سادگی در آدوریک ثبت‌نام کنید تا از انبوه قالب‌های آماده Spin-to-win Coupon Wheels در قالب پاپ‌آپ، نوارهای شناور و Slide-in استفاده کنید.

همچنین می‌توانید این قالب‌ها را با استفاده از ویرایشگر ساده آن به دلخواه خود ویرایش کنید. همچنین می‌توانید به جای آن، قالب خود را نیز از ابتدا بسازید.

 

برنامه‌های پاداش وفاداری

یکی از بهترین راه‌ها برای تقدیر از مشتریان وفادار، انجام یک برنامه پاداش وفاداری است. برنامه‌های پاداش وفاداری، روش‌های گیمیفیکیشن شده در بازاریابی هستند که به مشتری اجازه می‌دهند بر اساس تعداد خریدهایی که انجام می‌دهند، امتیازها کسب کنند.

این امتیازها پس از اینکه کاربر تعداد مشخصی از آن‌ها را جمع آوری کرده است می‌تواند تخفیف‌هایی برای خریدهای بعدی یا هدایای رایگان داشته باشد.این استراتژی مشتری را تشویق می‌کند که از همان برند خرید کند. مثال خوبی از یک شرکت که این نوع گیمیفیکیشن را با موفقیت انجام داده است، استارباکس است.

 

نشان‌های دیجیتالی

احتمالاً این نوع گیمیفیکیشن در بازاریابی دیجیتالی رایج‌ترین نوع آن است. کسب‌وکارها به کاربران خود نشان‌های دیجیتالی به عنوان نشانی از دستاوردی که به دست آورده‌اند اهدا می‌کنند. این دستاورد می‌تواند به پایان رساندن یک دور بازی یا تعداد مشخصی خرید باشد.

این جایزه مانند برنده شدن یک جام است، با این تفاوت که این بار یک نشان دیجیتال است. مردم احساس هیجان می‌کنند که جوایز را جمع آوری کنند و در هر مرحله جدید ، سطوح جدیدی را باز کنند.

بسته به کسب و کار شما، چالش می‌تواند پیش‌روی در مسیر مشتری یا پیش‌روی در برنامه درسی باشد. در مراحل مشخصی، یک نشان قفل می‌شود و کاربر می‌تواند آن‌ها را در حالی که پیش می‌رود، جمع آوری کند.

نشان‌های دیجیتال باعث افزایش وفاداری به برند می‌شوند، زیرا کاربران شما را تشویق می‌کنند تا به مکانی که از آن پایان گرفته‌اند بازگردند و از چالش برای کسب نشان‌های بیشتر استفاده کنند. اگر تصمیم گرفتید از نشان‌های دیجیتال استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که حتما طراحی جذابی داشته باشند.

نتیجه‌گیری

هر استراتژی گیمیفیکیشن را که برای اجرا انتخاب می‌کنید، فراموش نکنید که اولویت شما باید اطمینان حاصل کردن از این باشد که مخاطبان شما با محتوای گیمیفیکیشن شما سرگرم شوند. پاداش‌ها خوب هستند، اما سرگرمی که با بازی کردن همراه باشد مهم‌تر است.

نظرات و ابتکارات خود در زمینه گیمیفیکیشن را در زیر همین مقاله و قسمت اول این مقاله برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من