کال تو اکشن

کال تو اکشن؛ کلید سحرآمیز تبدیل مشتری به طرفدار سرسخت

حتما تابه‌حال در سایت‌های مختلفی و برای کارهای متفاوتی ثبت‌نام کرده‌اید. مثلا در شبکه‌های اجتماعی؟ در سایت‌های دولتی؟ در سایت‌های آموزشی؟ در سایت‌های تهیه غذا و …

 هر کدام از این ثبت‌نام‌ها احتمالاً نتیجه‌ یک Call to action (CTA) موثر است. اگر روش اعلام این ثبت‌نام‌ها در سایت‌های مختلف خصوصا سایت‌هایی که با اختیار خودتان در آنها ثبت نام می‌کنید از  جذابیت متن ثبت نام گرفته تا طراحی Call to action یا شیوه هدایت شما به این صفحات جذاب نباشد، احتمالاً آن سایت یا برنامه را ترک خواهید کرد و قید ورود به آن اپ یا سایت را خواهید زد. در این مقاله روشاگرافیک، ما توضیح خواهیم داد که چگونه استفاده از CTAهای استراتژیک و جذاب می‌تواند باعث هدایت بازدیدکنندگان شما به مسیر خرید شود.

 کال تو اکشن (CTA) چیست؟

CTA مخفف عبارت Call to action است و بخشی از یک صفحه وب، تبلیغات یا محتوا است که تماشاگران را تشویق به انجام کاری در وب‌سایت می‌کند. در بازاریابی، CTAها به یک کسب و کار کمک می‌کنند تا بازدیدکنندگان یا خوانندگان را به یک سرنخ برای تیم فروش تبدیل کنند. CTAها می‌توانند به تناسب هدف محتوا، اقدامات مختلفی را به مخاطب القا کنند.

کال تو اکشن در بازاریابی چه معنی دارد؟

در تخصص بازاریابی، CTAها، مخاطبان بالقوه را تشویق به اقدام در یک کمپین بازاریابی می‌کنند. در نهایت، هدف هر کمپین بازاریابی این است که تماشاگران را به مسیر خرید هدایت کند تا در نهایت خریدی انجام دهند.

انواع کال تو اکشن‌ها

همه کمپین‌های بازاریابی از CTAهای یکسان استفاده نمی‌کنند، زیرا شما می‌توانید از تاکتیک‌های مختلف برای هدایت مخاطبان به مسیر خرید استفاده کنید. به عنوان مثال، یک کمپین بازاریابی با هدف جلب بیشترین عضویت در خبرنامه ممکن است از ارسال فرم استفاده کند، در حالی که کمپینی که کاربران را به “یادگیری بیشتر” تشویق می‌کند ممکن است شامل یک دکمه برای هدایت به صفحه آموزشی موردنظر باشد.

در زیر، انواع رایج کال تو اکشن هایی که در بازاریابی استفاده می‌شوند آمده است. به خاطر داشته باشید که هر برند و مخاطبانش با یکدیگر متفاوت است، بنابراین بهتر است نوع و طراحی CTAها را برای مشخص کردن ایده‌آل‌ترین روش برای کمپین خودتان تست کنید یا از روش‌های رقبای خودتان الهام بگیرید.

دکمه‌ها

رایج‌ترین نوع CTA دکمه‌ها هستند. دکمه‌ها با آیکون‌ها یا عبارتی که در داخل آن‌ها هستند، کاربران را تشویق به کلیک و انجام اقدامات بیشتر می‌کنند. طراحی دکمه‌ها ممکن است بر اساس سبک برند و هدف کمپین متفاوت باشد، اما به طور کلی دکمه شما باید رنگ متفاوتی از کل زمینه داشته باشد تا در صفحه دیده شود.

فرم‌ها

کال تو اکشن های ارسال فرم، با ارائه محصولی بسیار کوچک و البته مفید به بازدیدکنندگان در مقابل اطلاعات تماس آن‌ها، آنان را به سرنخ‌هایی تبدیل می‌کنند. پیشنهادها می‌توانند شامل محتوای قابل دانلود، نقل قول محصول، ثبت‌نام خدمات، اشتراک و… باشند.

بنرها

یک بنر کال تو اکشن ممکن است در بالا، پایین یا کنار یک صفحه وب قرار داشته باشد. بنرها به طور معمول شامل نوشته و طراحی جذابی هستند که بازدیدکنندگان را به کلیک بر روی آن‌ها و انجام اقدام ترغیب می‌کند.

لینک‌های متنی

این لینک‌ها به طور معمول در داخل متن یک نوشته وب قرار دارند و شامل متن قابل کلیکی هستند که کاربران را به یک صفحه مرتبط هدایت می‌کنند.

پاپ‌آپ‌ها

پاپ‌آپ یک CTA در یک پنجره کوچک است که به طور ناگهانی در صفحه ظاهر می‌شود و پیشنهادی غافلگیرکننده به مخاطبان ارائه می‌کنند. زیرا کاربران اغلب از دکمه‌ها و فرم‌های CTA ثابت غافلگیر می‌شوند، استفاده از پاپ‌آپ‌ها می‌تواند راه خوبی برای ارائه پیشنهاد یا تشویق کاربران به عضویت در خدمات شما باشد. بسیاری از وب‌سایت‌ها همچنین از پاپ‌آپ‌های خروجی استفاده می‌کنند که زمانی فعال می‌شوند که کاربران در حال خروج از سایت هستند.

Slide In

مشابه پاپ‌آپ‌ها، کال تو اکشن های Slide In برای جلب توجه کاربر با “ورود ناگهانی” از پایین یا نوار کناری طراحی شده‌اند. Slide In ها جایگزین خوبی برای پاپ‌آپ‌ها هستند، زیرا کمتر از آن‌ها تأثیر منفی بر تجربه کاربری دارند.

عوامل اصلی جذابیت کال تو اکشن

1. سادگی

2. دعوت به یک کار خاص

3. ایجاد حس فوریت

4. خلاقیت

 

1. سادگی

گاهی اوقات مؤثرترین CTAها ساده‌ترین آنها هستند. به عنوان مثال، یک کال تو اکشن که می‌گوید “هم‌اکنون دانلود کنید” به کاربر می‌گوید که می‌توانند با کلیک بر روی دکمه‌ مخصوص، هدیه خود را دانلود کنند.

هنگام نوشتن CTAهای خود، از زبانی قابل درک و مستقیم استفاده کنید که به وضوح بیان کند چه کاری از مخاطبان خود می‌خواهید. هرچه بیشتر از اصطلاحات یا جملات پیچیده استفاده کنید، احتمالاً خوانندگان خود را گیج می‌کنید و از تبدیل آنها به مشتری دور می‌شوید. 

2. دعوت به یک کار خاص

مؤثرترین CTAها مشتری را به انجام یک کار مفید و جذاب دعوت می‌کنند. انجام این کارها در CTAها، آنها را پویا و جذاب‌تر می‌کنند.

به عنوان مثال، کال تو اکشن های فعال مانند “هم‌اکنون خرید کنید” و “شروع کنید” نسبت به CTAهای غیرفعال مانند “ادامه دهید” و “بعدی” الهام‌بخش‌تر هستند.

در نظر داشته باشید که برخی از کارها برای اهداف خاص مناسب‌تر هستند. به عنوان مثال، CTAهایی مانند “شروع کنید” و “عضو شوید” برای تبدیل‌های SaaS مناسب هستند، در حالی که CTAهایی مانند “هم‌اکنون خرید کنید” و “به سبد خرید اضافه کنید” برای تبدیل‌های تجارت الکترونیک بهتر هستند.

3. ایجاد حس فوریت

برای ایجاد حس فوریت، عنصر زمان را به کال تو اکشن خود اضافه کنید. این کار باعث ترغیب مخاطبان شما به عمل فوری می‌شود. همچنین ممکن است باعث ایجاد ترس از دست دادن فرصت (FOMO) شود و مردم را به انجام اقداماتی برای جلوگیری از از دست دادن فرصت‌ها یا پیشنهادهای محدود زمانی تشویق کند. ایجاد حس فوریت می‌تواند با استفاده از عباراتی مانند “پیشنهاد محدود زمانی”، “فقط امروز” یا “تا اتمام موجودی” انجام شود.در نظر داشته باشید فوریتی که منتقل می‌کنید همیشه باید معتبر باشد. استفاده بیش از حد از تاکتیک‌های فوریت یا ایجاد کمبود غیرواقعی می‌تواند اعتماد مخاطبان را از بین ببرد.

 4-خلاقیت

CTAها نباید بیش از حد سفت و سخت و فرمولیک باشند. هنگام نوشتن کال تو اکشن خود، کمی شوخ‌طبعی  به آن بیفزایید تا برجسته شوید و تأثیر بگذارید، فقط اطمینان حاصل کنید که این شوخی‌ها با برندتان همخوانی داشته باشد و مخاطبان را به اقدام وادارکند.

به عنوان مثال، به جای نوشتن چیزی کلی مانند “ثبت‌نام کنید”، می‌توانید از چیزی هیجان‌انگیزتر مانند “به دنیای ما قدم بگذارید” استفاده کنید. در حالی که هر دو نمونه، تشویق به اقدام می‌کنند، نمونه دوم با ایده‌ داشتن شانس‌ها و پذیرش فرصت‌های جدید، جذابیت بیشتری دارد.

به‌خاطر داشته باشید، هدف نهایی این است که کال تو اکشن شما به اندازه کافی برای مخاطبانتان جذاب و برانگیزنده باشد تا کاری در سایت انجام دهند. اگر CTAهای شما بیشترین درگیری را ندارند، در نظر داشته باشید که آزمایش مدل‌های مختلف می‌تواند به شما در تقویت و بهبود آنها در طول زمان کمک کند.

نمونه‌های جالب و جذاب کال تو اکشن

همه‌ CTAها هدف مشخصی دارند، اما به خاطر داشته باشید که مدل آنها ممکن است متفاوت باشد. امروزه، بازاریابان در سایت‌ها، جایگاه‌های خلاقانه‌ای برای CTAهای خود ایجاد کرده‌اند تا بیشترین تاثیر را بر مخاطبان و مشتریان خود داشته باشند.

در زیر چند نمونه از انواع متن دکمه‌های CTA را که ممکن است در بازاریابی استفاده شوند، آورده‌ایم:

برای کمک به شما در شناسایی اینکه چه چیزی مؤثر است و چه چیزی نیست، نمونه‌هایی از کال تو اکشن های کاربردی در این حوزه را لیست کرده‌ایم. این نمونه‌های کال تو اکشن به سه دسته تقسیم شده‌اند:

CTAهای ساده و مؤثر

CTAهایی با عبارت‌های جذاب و حرفه‌ای

CTAهایی که چندین دکمه را در یک صفحه تراز می‌کنند.

 

سایت HubSpot

کال تو اکشن

متن CTA: هم اکنون دانلود کنید

یکی از مزایای استفاده از هاب اسپات، فراهم کردن منابع رایگان است. این CTA اسلاید-این که در یک مقاله درباره هوش بازاریابی قرار داده شده، نشان می‌دهد که چگونه یک کال تو اکشن مناسب می‌تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد.

این CTA به شیوه‌ای غیرمزاحمانه و در نصف راه مقاله ظاهر می‌شود و نه‌تنها به خوانندگان توصیه می‌کند که “هم اکنون دانلود کنند”، بلکه یک منبع مفید و رایگان هم ارائه می‌دهد. این بسته بازاریابی یک راه‌حل عالی برای کسانی است که شاید ندانند از کجا شروع کنند.

چگونگی طراحی و ساخت این CTA

یک منبع رایگان ارائه دهید که به طور مستقیم با موضوع مقاله‌ای که در آن ظاهر می‌شود، مرتبط باشد. در CTA هاب اسپات، خوانندگان می‌توانند مقاله را تمام کنند و سپس راهنمایی برای شروع طراحی و ساخت یک کمپین بازاریابی دانلود کنند.

 

سایت  The Budgetnista

کال تو اکشن

متن CTA: برای دریافت هدایای هفتگی، ثبت نام کنید!

The Budgetnista توسط یک مدرس مالی و نویسنده به نام تیفانی الیچه اداره می‌شود و یک مرجع جامع برای آموزش‌های مالیات شخصی است. علاوه بر ارائه محتواهای مفید که مخاطبانش بسیار خوشحال می‌کند، وی در ایجاد کال تو اکشن های جذاب نیز بسیار ماهر است.

تیفانی به جای اینکه به سادگی یک CTA ثبت‌نام برای تبلیغ خبرنامه خود قرار دهد، از زبانی استفاده می‌کند که خواننده را به کلیک ترغیب می‌کند. “برای دریافت هدایای هفتگی ثبت نام کنید” به نظر جالب‌تر از “برای دریافت خبرنامه ثبت‌نام کنید” می‌آید. چه کسی است که نخواهد هر هفته هدیه دریافت کند؟

چگونگی طراحی و ساخت این CTA

کال تو اکشن The Budgetnista با شخصیت تیفانی تطابق دارد که این یک الگوی خوب است و به شخصی‌سازی CTA کمک می‌کند. با استفاده از زبان دوستانه و خلاقانه، بازدیدکنندگان را تشویق به انجام اقدام موردنظر کنید.

 

سایت Glossier

کال تو اکشن

متن CTA: من هم می‌خواهم!

برند زیبایی گلاسیا تصاویر واقع‌گرایانه‌ای از زنان با انواع پوست نشان می‌دهد. کمتر کسی می‌تواند کمپین ابروهای پسرانه این سایت را فراموش کند. وبسایت آنها مینیمال است و فضای سفید زیادی دارد که عکس‌های مدل‌ها و آرایش‌ها را برجسته می‌کند.

CTA آنها یک پیش‌نمایش است که وقتی شما به پایین صفحه وبسایت اسکرول می‌کنید، ظاهر می‌شود. در حالی که بسیاری از افراد به سرعت از پاپ‌آپ خارج می‌شوند، زبانی که گلاسیا انتخاب می‌کند باعث می‌شود که مشتری را میخکوب کند.”میخوایم این را به ایمیلتان بفرستیم” راه هوشمندانه‌ای است برای خواستن از مردم برای ثبت‌نام در خبرنامه شما. اگر مایل به پیوستن هستید، فقط بر روی “من هم می‌خواهم!” کلیک کنید و تمام است.

چگونگی طراحی و ساخت این CTA

از عبارت‌بندی هوشمند و تصاویری استفاده کنید که برند شما را قابل ارتباط‌تر و افراد را به انجام اقدام ترغیب کند. به عنوان مثال، CTA گلاسیا شامل تصویری از یک مدل با آرایش برند است که آن را حتی جذاب‌تر می‌کند.

 

سایت 310 Creative

کال تو اکشن

متن CTA: رزرو مشاوره رایگان

310 Creative، یک آژانس رشد و همکار هاب اسپات است که هدف خود را در کمک به شرکت‌های B2B برای بهبود مسیر خریدار برای افزایش فروش قرار داده است. با درک اینکه بازدیدکنندگان سایت ممکن است دقیقاً ندانند به چه خدمات خاصی نیاز دارند، 310 Creative از CTA استفاده می‌کند که این ابهام را برطرف می‌کند.

این کال تو اکشن، از بازدیدکنندگان می‌خواهد تا یک مشاوره رایگان رزرو کنند تا درباره نقاط ضعف کسب و کار خود و دلیل رخداد این نتایج، بیشتر بدانند.

چگونگی طراحی و ساخت این CTA

با نشان دادن همدردی با بازدیدکننده و برداشتن موانع با بیان اینکه خدمات رایگان است، نشان داده می‌شود که سایت شما می‌خواهد به مشتری کمک کند و برای درد و ناراحتی وی راه حلی ارائه دهد.

 

سایت  Heyday

کال تو اکشن

متن CTA: ثبت نام کنید و صرفه‌جویی کنید

هیدی یک سایت بی‌رقیب در صنعت پوست است. رویکرد ساده و بدون حاشیه این برند، آن را در بین کسانی محبوب کرده است که فقط می‌خواهدن بدون دردسر به مشکلات پوستی خود رسیدگی کنند.

این رویکرد ساده و دوستانه در کال تو اکشن آن نیز نمایان است. این CTA با استفاده از مدل‌هایی با پوستی درخشان، بینندگان را برای ثبت نام در خبرنامه آن ترغیب می‌کند. دکمه “ثبت نام کنید و صرفه‌جویی کنید” همراه با پیوند طنزآمیز پایین آن “نه ممنون، من ترجیح می‌دهم محصولات پوست با قیمت گران” که برای انصراف از ثبت نام است، ممکن است بسیار برای مخاطبان جالب و طعنه‌آمیز باشد.

چگونگی طراحی و ساخت این CTA

از زیبایی‌شناسی متنی، تخفیف و شوخ‌طبعی استفاده کنید تا بازدیدکنندگان را به انجام اقدام موردنظر تشویق کنید.

سایت  VRBO

کال تو اکشن

متن CTA: کشف پناهگاه خود

اگر علاقه‌مند به دیدار از مکان‌های تفریحی و لوکس زیبا در وقت آزاد خود هستید، VRBO مکانی عالی برای این کار است. این برند از زیبایی‌شناسی هدفمند و مکان‌های خیره‌کننده به خوبی استفاده می‌کند.

CTA آبی تیره در برابر پس‌زمینه سفید VRBO ظاهری جذاب دارد و خواننده را جذب می‌کند. دکمه “کشف پناهگاه خود ” حسی از ماجراجویی را برای کسانی که علاقه‌مند به اجاره خانه‌‌های لوکس برای تعطیلات هستند، ایجاد می‌کند.

چگونگی ساخت و طراحی این CTA

از رنگ و عبارات جذاب و اغواکننده استفاده کنید. VRBO به شما این حس را می‌دهد که شما در حال رزرو یک هتل یا بومگردی عادی نیستید، بلکه در حال آغاز یک ماجراجویی هستید که آنها می‌توانند به عنوان راهنمای اعتمادساز شما عمل کنند.

 

سایت Hulu

کال تو اکشن

CTA: بسته دیزنی را بگیرید

 هولو، عملاً یک رویکرد نمایشی را با این CTA دنبال کرده است. پس‌زمینه تاریک، تمامی فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی ارائه شده توسط آن را به نمایش می‌گذارد، در حالی که متن سبز و سفید CTA توجه شما را به تبلیغ جلب می‌کند.

این یک ثبت‌نام و ارتقای همزمان است و به کاربران اطلاع می‌دهد که می‌توانند با دیزنی پلاس و ESPN پلاس، تخفیف دریافت کنند.

چگونگی طراحی و ساخت این CTA

با ارائه بسته‌ای به بازدیدکنندگان، آنها را با تصور اینکه در حال یک معامله هستند، ترغیب و تأکید کنید که انجام این کار باعث ایجاد یک ارزش افزوده برای آنها می‌شود. در اینجا، دکمه CTA هولو به جای یک دکمه ساده “ثبت نام”، “بسته دیزنی را بگیرید” است.

 

سایت  Hija De Tu Madre

کال تو اکشن

کال تو اکشن

متن CTA: عضویت

شرکت لباس‌های هیا ده تو مادرت، با طرح رنگی ساده، صورتی و سفید، زندگی، جوانی و تازگی را نشان می‌دهد. آنچه که CTA آنها را جذاب‌تر می‌کند، بازی هوشمندانه با کلمات است که اسپانیایی و انگلیسی را ترکیب کرده و از آن به عنوان هدیه‌ای به مخاطبان هدف استفاده می‌کند.

از آنجایی که هیا ده تو مادرت به خوبی با مخاطبان خود در ارتباط است، می‌تواند اطلاعات بیشتری از بازدیدکنندگان خود استخراج کند. به جای داشتن یک CTA که فقط درخواست ایمیل می‌کند (تصویر اول)، آنها در CTA دوم “شماره تلفن همراه” خواسته‌اند. چگونه این شرکت مردم را قانع می‌کند که شماره تلفن خود را بدهند؟ با ارائه فرصتی برای برنده شدن محصولات ، به ویژه ژاکت‌های جین محبوب آنها.

چگونگی طراحی و ساخت این CTA

در مقابل دریافت اطلاعات شخصی، محصول یا اطلاعات با ارزشی به مخاطبان ارائه دهید . در این مورد، یک ژاکت جین مورد علاقه می‌تواند مردم را متقاعد کند که اطلاعات بیشتری را به اشتراک بگذارند؛ شناخت مخاطبان و بهره‌برداری از علاقه‌های آنها.

سایت  Wool and the Gang

کال تو اکشن

CTA: بافته‌های خود را به اشتراک بگذارید #woolandthegang

 این CTA از طرف وول اند د گنگ باعث می‌شود که درون شما حسی دلپذیر ایجاد شود. پس‌زمینه کلاژی از مشتریانی که لباس‌های وول اند د گنگ خود را به تن کرده‌اند همراه با یک سگ سرحال، واقعاً خواننده را جذب می‌کند و با مخاطبان برند سازگار است.

دکمه CTA ” بافته‌های خود را به اشتراک بگذارید #woolandthegang”، مشتریان را تشویق می‌کند تا آنچه را که با استفاده از محصولات وول اند د گنگ ساخته‌اند را به اشتراک بگذارند و همچنین به عنوان تبلیغات برند و جذب مشتری عمل می‌کند.

چگونگی طراحی و ساخت این CTA

توجه بازدیدکننده را با ایجاد احساس اتحاد و ترغیب بازدیدکنندگان به پیوستن به آن جذب کنید. این CTA خاص همچنین به عنوان تبلیغات برند عمل می‌کند زیرا مشتریان بیشتری کیت‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.

سایت  Tweak It Studio

کال تو اکشن

متن CTA: نام‌های چوبی شخصی

شرکت دکوراسیون داخلی و طراحی Tweak It اهمیت داشتن CTA سرگرم‌کننده و روشن را نشان می‌دهد.

آنها با استفاده از عبارت “تازه منتشر شده” به حروف بزرگ و جسورانه، توجه بازدیدکنندگان را جلب می‌کنند تا خوانندگان را در مورد محصولات جدیدی که در دسترس هستند مطلع کنند، سپس آن را با یک دکمه CTA که دقیقاً مشخص می‌کند که در مورد چیست – در این مورد “نام‌های چوبی شخصی”  ترکیب می‌کنند. این موضوع از یک دکمه “اکنون خرید کنید” به طور قابل توجهی موثرتر است.

چگونگی طراحی و ساخت این CTA

از فوریت استفاده کنید تا بازدیدکنندگان را برای بررسی اقلام در فروشگاه خودتان ترغیب کنید و هنگام کلیک بر روی دکمه CTA، به بازدیدکننده اعلام کنید که به کجا در حال مراجعه هستند.

ایجاد CTA های شخصی برای برندینگ شخصی

ما در این مقاله 10 مورد از کال تو اکشن‌های موثر را بررسی کردیم و مزایا و معایب و روش ساخت آنها را توضیح دادیم. شما می‌توانید با بررسی سایت‌های فوق و هزاران سایت مشابه با کسب وکار خود از کال تو اکشن‌های آنها الهام بگیرید و CTA هایی را ایجاد کنید که تبدیل کننده باشند.

 

ترجمه و تصحیح : مهدی کاظمی ، مدیر سایت روشاگرافیک

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من